Jdi na obsah Jdi na menu

66/67 týden

6. 4. 2021

Neděle 4.4.

Dnes mám další den volna. Už mě to doma začíná štvát a to i přestože jsem byl prakticky celý dny venku.

Odpoledne jsem si začal hledat nějaké filmy, protože zítra jsme doma všichni čtyři a chceme si udělat filmový maraton. Dnes jsem doma jen já a tak výběr je jen na mně.

Pondělí 5.4.

Dnes mám opět volno, ovšem dnes jsem doma všichni a tak už od rána jedeme jeden film za druhým.

Úterý 6.4.

Dneska je můj poslední den volna z celé týdenní skupiny volna. Dneska jsem si uvědomil, že jsem za svoje volno prakticky nic neudělal. Jenom jsem chodil na procházky, sledoval filmy a jedl.

Středa 7.4.

Dneska mě čeká první ze šestice šejdrových směn. Pro mě to bude dost nudné, protože já nemám moc v oblibě celodenní směny, protože za ten den ni neudělám.

Ráno, okolo 8 hodin ranní, jsem se odstavil do vozovny. Vyzvednul jsem si noty a klíče a šel hledat svoji dnešní soupravu. Dneska jsem úplně poslední pořadí na lince 11. Netrvalo dlouho a našel jsem svojí dnešní soupravu. Tu jsem si zapnul. Obešel jsem si jí a t dost pořádně a připravil se na výjezd.

Teď díky výluce od Viaduktu do Horního Hanychova vytahujeme vždycky ve směru Fügnerova. I já jsem tak moji směnu začal necelým půlkolem do Jablonce nad Nisou.

Bohužel díky výluce je smyčky Viadukt plná hned čtyřmi linkami a musí se furt popojíždět. Pro lepší vysvětlení. Přijedu do výstupní zastávky, která je na hlavní silnice. Popojedu asi 3 metry. Furt je větší část soupravy na hlavní silnici a bráním tak v jízdě autům. Po sedmi minutách čekání vyjede první souprava na trasu a já se tak konečně vejdu do smyčky celý. Auta, co dosud byly za mnou, mohou bez problémů jet. Po dalších dvou minutách přijíždí za mě další tramvaj. Ta se ještě vejde do smyčky, ale těsně za ní přijíždí ještě jedna a ta už musí stát v silnici. Po pěti minutách já odjíždím a obě soupravy, co stály za mnou, se konečně vejdou do smyčky.

Základní nevýhodou celé výluky je podle mě tedy malokapacitní smyčka Viadukt. Bohužel ve špičce je za soupravu těch aut tolik že ucpou přilehlou křižovatku a další tramvaj tak skončí v koloně ještě na trase a do smyčky přijede mnohem později.

Čtvrtek 8.4.

Dneska mě čeká výluková směna na lince 2. Na lince 2 a 3 je výluka už od začátku dubna a bude cca na 3 měsíce. Linky 2 a 3 jsou zkráceny do smyčky Viadukt a ve zbylé trase Dolní Hanychov a Horní Hanychov jede náhradní autobusová doprava. Na tu se snad taky někdy dostanu.

Dnes ovšem mám tramvajovou linku 2 v trase Lidové sady – Fügnerova – Viadukt. Jízdní doba je něco málo nad deset minut a mě tak čeká směna o 10ti kolečkách. Jedni kolečko mi i s pauzou zabere 1 hodinu.

Ráno jsem se dostavil do vozovny na poslední výjezd na linku 2. Vyzvednul jsem si klíče a noty a šel jsem hledat svoji soupravu. Netrvalo dlouho a našel jsem soupravu, která mě dnes čeká. Zapnul jsem vůz a udělal kontrolu.

Vyjel jsem na trasu. Stejně jako včera začínám jízdou do centra, směrem Fügnerova a dál do Lidových sadů. Kupodivu i při této vysoce neatraktivní trase jsem od první zastávky bral jednoho cestujícího za druhým.

Přestože jízdní doba je 14 minut, tak se dá nabral krásný zpoždění. Naštěstí né tak moc velké, ale nedá se dohnat. Celá směna byla teda ve znamení nekonečného tečení se přes centrum Liberce.

Večer jsem s tramvají zatáhnul zpět do vozovny. Odstavil jsem jí na své koleji, vypnul. Vrátil jsem noty a klíče a šel jsem domů.

Pátek 9.4.

Dneska mě čeká školení. Je hezké že i to školení mám takhle krásně během šestidenní skupiny směn.

Nechci sem dávat cokoliv co bylo na školení. Nevím, jestli bych tím náhodou něco neporušil a neměl tak další problémy.

Sobota 10.4.

Dneska mě čeká další celodenní směna ze šestice. Už jsem za půlkou této skupiny a začíná se to na mě odrážet. Dnes mě čeká výluková linka X3 od Viaduktu do Horního Hanychova.

Ráno jsem se dostavil do garáží. Vyzvednul jsem si noty a klíče a šel jsem hledat svůj dnešní autobus. Dnes nebylo nijak složité najít svůj autobus. Stojí totiž hned u vrat. Nastartoval jsem ho a vyjel z garáží. Manipulačně jsem jel přes skoro celé město, až do smyčky Horní Hanychov.

Smyčka Horní Hanychov je sice pouze tramvajová, ale koleje jsou zde zabetované a autobusy tu tak mohou stát. Já mám ve smyčce jen chvilku na otočení a jedu hned na trasu.

Vyjel jsem na první půlkolo. No už od začátku jsem si byl jist, že to bude zábava. Otočit se v tramvajové smyčce je dost obtížné a tak už od nástupní mám zpoždění. Jel jsem si jel po kolejích. Občas jsem zapomínal že jsem autobus a né tramvaj. Projel jsem Dolním Hanychovem a přijel k opravovanému úseku. Zde jsem konečně sjel z kolejí a po silnici projel přes zastávku Staré Pekárny. Dojel jsem až na konečnou zastávku Viadukt. 

Na konečné jsem vyhodil cestující. Manipulačně jsem se dojel otočit na autobusové nádraží a vrátil se na nástupní zastávku Viadukt. Jak už jsme zde říkal, tramvají je tu až moc a malokapacitní smyčka to prostě neutáhne. 

Vyjel jsem na další půlkolo. V tomto směru začínám po silnici. Projel jsem okolo zastávky Staré Pekárny a napojil se na tramvajovou trať. Projel jsem Dolním Hanychovem a po kolejích stoupal dl Horního Hanychova.

Celá jedenácti hodinová směna byla ve znamení jízdy po kolejích. Občas jsem si připadal víc jako tramvaj než autobus. Večer jsem zatáhnul do garáží a šel jsem domů.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář