Jdi na obsah Jdi na menu

60/61 týden

26. 2. 2021

První dva řádky obsahují záznam z loňských směn. Druhý dva řádky obsahují co jsem jezdil letos.

 

17.02.

2020

 

18.02.

2020

 

19.02.

2020

 

20.02.

2020

 

21.02.

2020

 

 

22.02.

2020

11 O

 

23.02.

2020

V

 

24.02.

2020

11 O

 

25.02.

2020

V

 

26.02.

2020

V

 

27.02.

2020

11 O

 

28.02.

2020

V

 

29.02.

2020

11 R

 

 

15.02.

2021

24 O

 

16.02.

2021

3 O

 

17.02.

2021

V

 

18.02.

2021

16 R

 

19.02.

2021

18 R

 

20.02.

2021

3 S

 

21.02.

2021

3 S

 

22.02.

2021

11 O

 

23.02.

2021

V

 

24.02.

2021

16/22 R

 

25.02.

2021

3 R

 

26.02.

2021

14 R

 

27.02.

2021

V

 

28.02.

2021

V

 

Neděle 21.2.

Dnes mě čeká směna na tramvajové lince 3. Nevím kde plánovači udělali chybu, ale já jsem na lince 3 poslední dobou alespoň dvakrát do týdne. V tomto týdnu na této lince budu dokonce potřetí.

Dopoledne jsem se vypravil do vozovny na úplně poslední pořadí na mojí dnešní lince. Vyzvednul jsem si noty a klíčky a vydal jsem hledat svoji dnešní tramvaj. V prázdné vozovně se tramvaj hledá dost jednoduše a tak jsem hned věděl s čím budu dnes jezdit. Došel jsem až ke své tramvaji a zkusil jsem jí nastartovat.

Vše proběhlo úspěšně a já tak mohl vyrazit na linku. Od vozovny jsem uhnul směrem Lidové sady. Projel jsem přes zastávku Fügnerova a sledoval kolik svezu cestujících. Kupodivu jsem jako vložený spoj nikoho nesvezl. Dojel jsem do smyčky Lidové sady a zastavil vůz na vnitřní koleji. Vnitřní kolej normálně slouží pro linku 2, ale já měl v JŘ vnitřní kolej a podle toho se řídím. 

Odpoledne začali vylézat lidi ze svých domovů, prahnoucích po nějakém výletě. Asi si všichni myslí že je odvezu do Horního Hanychova. A mají pravdu. Dnes je fakt krásné počasí a já jsem připraven na nápor turistů jedoucích pod Ještěd.

Víkendová směna na lince 3 obsahuje dost změn oproti pracovním dnům. Z Lidových sadů vezu více krásných mladých holek a já si tam svou jízdu užívám mnohem víc. Na zastávce Fügnerova se většinou cestující úplně vymění a místo krásných mladých kolek vezu partu důchodců co byli nakupovat na další týden dopředu. Na každé zastávce pak také přibírám pár občanů Liberce, co zrovna nepracují a jednou tedy se svými ratolestmi na výlet. Všechno to pak dovážím do Horního Hanychova a vždycky jsem strašně rád za pauzu, protože celou jízdu poslouchám jak ty děti ječí. 

Ještě před půlnocí jsem zatáhnul do vozovny a těšil jsem se na další den. 

Pondělí 22.2.

Dnes mám směnu na tramvajové lince 11. Já osobně si linku 11 užívám a jsem rád že po roce co jsem u DPmLJ si mou zajezdit na stejné lince, ve stejný den a na stejném pořadí jako loni kdy jsem sem nastoupil. Loni v tento den jsem jezdil na čtvrtém pořadí a byla to odpolední směna se sólo vozem. Letos to bude směna na čtvrtém pořadí a bude to odpolední směna se soupravou.

Po poledni jsem se dostavil na zastávku Fügnerova a vyčkal na svoji dnešní soupravu. Netrvalo moc dlouho a skutečně jsem zahlédl svoji dnešní soupravu. Vystřídal jsem tedy řidiče a sám vyjel na svoji trasu. Dokonce jsem dnes dostal stejný vůz T3R.pldf jako loni a to vůz s reklamou KITL. Sranda na tom je, že když jsem naposledy měl tento vůz tak jsem musel z linky sjet a řešit sněhovou kalamitu dopravy. Dnes doufám nic takového řešit nebudu.

Dojel jsem do Jablonce nad Nisou a začal vzpomínat, jak jsem tady jezdil loni.

Celkově jsem za celou směnu vzpomínal na celý rok co jsem tady. Ať už si vzpomenu na svoje začátky kdy jsem jezdil jen na tramvajích. Nebo můj Duben či Květen kdy jsem byl minimálně 20  dnů za měsíc na tramvajové lince 11. Nebo Listopad a Prosinec kdy jsem naopak jezdil celkem dost na autobusech. Jsem rád za ten rok co tu jsem a doufám že tu ještě dlouho budu. 

Za celý rok jsem stále nedokázal projet každou linku a doufám, že se to v budoucnosti změní.

Linka

Ranní

Šejdr, celodenní

Odpolední

Noční

2

5

6

3

 

3

17

12

11

 

5

1

 

 

 

11

31

18

15

 

12

8

2

1

 

13

1

 

 

 

14

1

 

 

 

15

2

1

1

 

16

2

 

 

 

17

 

 

 

 

18

2

2

2

 

19

 

 

 

 

20

 

 

 

 

21

 

1

 

 

22

2

1

1

 

23

 

 

 

 

24

 

1

1

 

25

1

 

1

 

26

1

 

 

 

27

 

 

 

 

28

 

 

1

 

29

 

 

 

 

30

 

 

 

 

31

 

 

 

 

32

 

 

 

 

33

1

 

 

 

34

 

 

 

 

35

 

 

 

 

36

 

 

 

 

37

 

 

 

 

38

 

 

 

 

51

 

 

 

 

52

 

 

 

 

53

1

 

 

 

54

 

 

 

 

55

1

 

 

 

56

 

 

 

 

57

 

 

 

 

58

 

 

 

 

59

 

 

 

 

60

 

 

 

 

500

 

1

1

 

600

 

1

 

 

XL1

 

 

 

5

Záloha

1

1

 

 

Manipulační jízdy

1

 

1

 

Volno

41

Seznam všech linek a směn s počtem kolikrát se na dané lince byl. Aktualizováno 27.2.2021.

Úterý 23.2.

Dnes mám, stejně jako loni, volno. Já svoje dnešní volno využiji jako doopravdické volno a nebudu celý den nic dělat, prostě si lehnu do postele a budu sledovat různé filmy. 

Za celý dnešní den jsem nedokázal nic udělat, tedy pokud se nepočítá 8 filmů. 

Zároveň dnes musí jít brzy spát, protože mě čeká trojdenní skupina ranních směn.

Středa 24.2.

Dnes jsem se dostal na autobusovou linku 16 a 22. Já dnes budu na lince 16 podruhé a tak se na dnešní směnu dost těším. Bohužel jsem se dostal na lince 16 opět na ranní směnu a nezjistím jak vypadá tato linka odpoledne a večer, protože i minule jsem tu byl na ranní.

Bohužel i sem u přišlo teplejší počasí a sníh i zde už skoro zmizel. Celkově teď je to počasí kdy si už lidi přestanou všímat vozovky a začnou si myslet že jsou králové silnic a neuhnou před autobusem.

Brzo ráno jsem se dostavil do garáží. Vyzvednul jsem si noty a klíčky a šel jsem hledat svůj dnešní autobus. Dneska mám jeden z dvanácti metrových mercedesů, konkrétně vůz 437. Došel jsem až na úplný okraj garáží kde jsem konečně uviděl svůj dnešní mercedes. Nastartoval jsem ho a hned uviděl první problém. Vůz už asi delší dobu nejezdil a poslední řidič mu nedoplnil naftu. To není zas tak moc velký problém, jen musím při výjezdu ještě doplnit naftu.

Zapnul jsem topení a opustil parkovací místo. Dojel jsem na garážní pumpu a doplnil naftu. Došel jsem za výpravčím se zeptat kdo a kdy jel naposledy s mým dnešním autobusem. Ten mi řekl, že s ním jel naposledy Hoza a to 14. února. To je deset dní zpátky. Vrátil jsem se do vozu a vyjel na trasu. Od garáží jsem uhnul doprava a pokračoval v jízdě. Dojel jsem na autobusový terminál Fügnerova a překódoval jsem palubní počítač.

Vyjel jsem na první půlkolo. Takto ráno jezdím přes Liberec dost rád a to hlavně díky tomu, že se zde nic neděje. Všichni spí a tak se mnou nikdo nejede a hlavně po silnici taky ne. Jezdí nás tu jen pár autobusů a při velkém štěstí ani nikoho nepotkám. Dojel jsem na okraj Liberce a před sebou sledoval jsem hustou tmu. Rozsvítil jsem dálková světla a pokračoval v jízdě do Machnína. Dojel jsem k železniční stanici Machnín a čekala mě první kratší přestávka.

Celá 30 minutová přestávka padla pro objevování okolí s baterkou v ruce. Chvilku po páté hodině ráno je prostě ideální teplota a v kraťasech se mohu krásně projít. 

Přestávka uběhla strašně rychle a já vyjel na další půlkolo. Cesta ubíhala celkem rychle a na okraji Liberce začalo vycházet sluníčko. Spolu se sluníčkem se začali objevovat lidi a auta na silnicích. Projel jsem Liberec až na terminál Fügnerova. 

Zastavil jsem na volném místě a sledoval jsem jak všichni teď ráno spěchají a většinou ani neví kam. V tom velkém množství lidí, aut, autobusů a tramvají jsem uviděl vůz 438 s Honzou. Bohužel okolo mě jen projel a já jsem neměl šanci si s ním popovídat na téma nafta.

Vyjel jsem na další půlkolo. Teď končím jen na okraji Liberce, respektive na zastávce Františkov sídliště. Bohužel na lince 16 se dostane jen malý zlomek na delší kolečko do Machnína nebo na Křižanské sedlo. Bohužel já teď jedu jen po Liberci a dál se dnes už nedostanu. Dojel jsem až do smyčky Františkov sídliště a provedl jsem rychlý obrat.

Vyjel jsem na další půlkolo zpět na terminál Fügnerova. Je už veliké dopoledne a počet cestujících začíná upadat. Dojel jsem až na terminál Fügnerova. Ve výstupní zastávce mě vystřídal kolega a já jsem mohl jít domů.

I přestože jsem na pořadí co jede jak na lince 16 tak na lince 22, tak jsem byl jen na lince 16.

Čtvrtek 25.2.

Dnes mě čeká další ranní směna a pro změnu na tramvajové lince 3. Jak už jsem mnohokrát říkal, linka 3 je pro mě skoro takový denní chleba. 

Ráno jsem se dostavil do vozovny. Vyzvednul jsem noty a klíčky a šel jsem hledat svoji dnešní soupravu. Netrvalo dlouho a na mycí lince jsem skutečně nalezl svoji dnešní soupravu. Nastartoval jsem svoji dnešní tramvaj a vyrazil jsem na linku.

O dnešní směně nebudu sem nic psát, protože se odehrálo až moc věcí které nechci uvádět a je jedno zda se jednalo o mě nebo osobu mě blízkou. 

Pátek 26.2.

Dnes jsem se dostal na autobusovou linku 14. Pro mě to bude dneska premiéra na lince 14. Do toho je dnes poslední že třídenní skupině ranních směn a čeká mě volný víkend.

Brzo ráno jsem se dostavil do garáží. Vyzvednu jsem si noty a klíčky od vozu a šel jsem hledat na odstavnou plochu svůj dnešní autobus. Dostal jsem mercedes 437, se kterým jsem jezdil včera, takže už trochu vím jaké jsou jeho jízdní schopnosti. Nastartoval jsem a vyjel z garáží. Od garáží jsem uhnul vpravo a postupně sjížděl do centra Liberce. Dojel jsem na autobusový terminál Fügnerova. Překódoval jsem palubní počítač a vyčkal na čas odjezdu.

Vyjel sem na první půlkolo. Pokaždé když mám ranní směnu a začínám na terminálu Fügnerova, tak nevezu za celé půlkolo jediného cestujícího. Dnes tomu nebude jinak. Dnes jsem za to dokonce rád, protože trasu linky znám jen z map a netuším kudy přesně mám jet. Tento problém naštěstí řeší zabudovaný navigační systém v palubním počítači a já tak už nemusím jezdi s papírovou mapou položenou na volantu. Už ani nevím jak, ale dokázal jsem dojet až na konečnou zastávku Glóbus.

Zásadní chybou této linky je konečná zastávka Glóbus, kde je jen pár minut na otočení. Mě osobně toto dělá velký problém v jezení, protože si ve smyčce Glóbus nestihnu uvařit párky a na terminálu Fügnerova je až moc lidí na to abych si tam hrál s otevřeným ohněm. Dnes tedy budu bohužel jen na bagetách.

Vyjel jsem na další půlkolo. Hlavou mi furt kolovaly různé myšlenky na téma malé pauzy na konečné zastávce. S velkou úvahou v hlavě jsem projel přes stále spící Liberec až na terminál Fügnerova a ujistil, že i zde mám jen pár minut na to se otočit a vyjet na další půlkolo. Já osobně s tímto takto ráno problém nemám, protože není ještě provoz jedu na čas, ale až bude ranní špička a zpoždění tak budu bez pauz.

Vyjel jsem na další půlkolo. Teď už jsem mohl sledovat jak se za okny rozsvěcí světla a lidi začínají vstávat. Samozřejmě že jakmile jsem dojel před Glóbus uviděl jsem nádherný východ slunce a bylo mi jasné, že teď mám asi poslední pauzu před střídáním.

Vyjel jsem na další půlkolo a doufal jsem, že nebude takový provoz, Bohužel provoz během chvilky rapidně zhoustl a já se tak ocitl v koloně. Jedinou výhodou této linky, je že když skončím v koloně tak mě stihne předjet 25 co jede naprosto stejně až na terminál Fügnerova a já tak nesvezu jediného cestujícího. Za 25 jsem dojel až na terminál Fügnerova a rychle jsem se otočil.

Bez pauzy jsem vyjel na další kolečko. Nečekaně jsem i v tomto směru skončil během chvilky v koloně. V tomto směru je značnou nevýhodou, že přede mnou nejede linka 25 a všichni cestující tak jedou se mnou a já v tu chvílí zjišťuji že mám moc malý autobus. Dojel jsem před Glóbus a opět jen rychle projel smyčku.

Bez další pauzy jsem vyrazil na další půlkolo. Už od nástupní zastávky jsem doufal, že kolony už zmizely a já budu moc dojet včas na terminál Fügnerova. Bohužel opak je pravdou a já se tak během chvilky ocitl v koloně, těsně za linkou 25. Dojel jsem na terminál Fügnerova a těšil jsem se na střídání. Netrvalo dlouho a skutečně se dostavil řidič co mě dneska střídá. Já jsem tak předal vůz a šel jsem domů.

Sobota 27,2,

Dnes mi začíná volný víkend a já si ho chci užít co to jen půjde.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář